top of page
  • Obrázek autoraSara

Knihy pro radost, povzbuzení, motivaci



Chci vám představit knihy, které mě za posledních několik let zaujaly, hodně oslovily, nakoply – v tom dobrém, namotivovaly, pobavily, rozveselily, pomohly.

Jeden z nejhorších filmů, jaký jsem kdy viděla byl film Jíst, meditovat, milovat od Elizabeth Gilbert a je to zároveň také jedna z nejlepších knih, jakou jsem kdy četla.

Je to skutečně naprosto brilantně napsaná kniha o duchovní pouti americké spisovatelky, která na konci svého sama-sebe hledajícího se "turné" po Itálii, Indii a Bali narazí nejen na svoji životní lásku. Díky této knize se z ní stala New York Times bestsellerová autorka.

Knihu jsem bohužel přečetla za jeden den a bylo mi tak líto, jak jsem ji rychle dočetla, že ji teď čtu znovu a pomalu. Je to jako když zhltnete celou čokoládu bez toho, aniž byste nechali každou tabulku pomalu roztát na jazyku a celou chuť si řádně užili.

O Angele Donovan jsem už psala dříve, je to duchovní guru, kterou objevil Johnny Depp. Napsala knihu Přání, která se mnou hodně zamávala. Stále se k té knize vracím a dodnes dělám pravidelně "test duše," o kterém tam píše, když si nevím někdy rady.

Kniha se dá rychle přelouskat za jeden den, moc nebude bavit ty, kteří už jsou v Zákonu přitažlivosti zběhlí. Ale já se přiznám, že mě bavila, protože jsem tam našla zase jiné rady a tipy, o kterých jsem nevěděla.

Jack Canfield, který už 30 let hovoří o Zákonu přitažlivosti si do života přitáhl obrovský úspěch v podobě knížek "Slepičích polévek.” Ty se staly naprostými bestsellery a díky těmto knihám se z tohoto malého prošedivělého pána stal multi multi milionář. Teď jezdí po světě a pořádá přednášky o tom, jak si plnit své sny, být šťastný, bohatý a tak dále. Koupila jsem si knihu Myslete pozitivně - je to krásná kniha, ve které najdete moc krásných skutečných příběhů a jejichž hrdinové to neměli nikdy jednoduché. Moje kamarádka u této knihy stále brečela, že ji nemohla ani dočíst. Přitom to není smutná kniha, naopak, je to o pozitivním náhledu na svět v těžkých situacích ale chápu, některé příběhy mohou být pro někoho "síla."

O Charlesi Haanelovi jsem také dřív psala - byl to génius a jeho kniha Klíč Mistrů je velkým mistrovským kouskem. Australanka Rhonda Bynes, která napsala knihu Tajemství přiznala, že převážně, pro svou knihu, čerpala informace z této knihy, Tato kniha je tisíckrát lepší než Tajemství, ovšem trošku náročnější. Kdo se prokouše jeho doporučeními, vzkazy, vysvětlením, a bude to praktikovat, může čekat zázraky. Osobně vyzkoušeno!


Miluju MILUJU knihy od Petera Mayleho. Pokud chcete někoho, kdo má rád pohodové a veselé knížky potěšit, kupte knihu Rok v Provenci. Mayle s vtipem a pohledem Angličana, popisuje své začátky v Provensálsku. Kniha se stala celosvětovým bestsellerem a Mayle se se svou ženou musel kvůli popularitě načas z Provensálska odstěhovat. Nyní je údajně zpátky, ale bydlí na utajené adrese. Každá stránka vám pěkně potrápí bránici. Ta kniha je pohlazení na duši, vtáhne vás do děje, do života prostých a přitom neobyčejných Provensálců, opravdu slibuju že se neuvěřitelně pobavíte.


Všechny knihy od Gabby Bernstein jsou moc fajn, čtou se tak lehce a fakt s radostí. Gabby píše o zázracích, Zákonu přitažlivosti, Síle Vesmíru a síle lidského myšlení.

Nejvíc od ní doporučuji knihu Vesmír vám kryje záda, a tuto knihu Vám doporučuji teď v této době! Neuvěřitelně silná knížka.

Koukněte na další její knihy, Škola Zázraků a Zázrak na počkanie.

V této době, která je velkou zkouškou pro nás všechny bych sáhla po jakékoliv knize právě od Gabby, Petera Mayleho nebo Elizabeth Gilbert.


Samozřejmě bych tady mohla jmenovat desítky dalších skvělých knih a věřte mi, těch je, ale tohle je takový můj výběr těch knih, ke kterým se velmi ráda vracím a stále z nich i po těch letech čerpám radost, motivaci a sílu – nebo když si třeba potřebuji načerpat víru (zvlášť u Gabby).


Ještě dodatek a to musím zmínit: Dále mám ráda knihy od Marka Mansona - třeba kniha Důmyslné umění, jak mít všechno u prdele, mě pobavila a myslím, že je tam spousta dobrých vzkazů a motivace zvlášť pro tuto dobu - Mark je skvělý blogger, sleduju ho také na facebooku.


Naprosto fantastická kniha od Glennon Doyle Melton Love Warrior - v této knize najdete nejvíce moudra a motivace na téma zlomené srdce, rozvod, bolest a láska. Z této knihy si sedla na zadek i sama Oprah Winfrey, tato kniha mně pomohla po rozchodu s manželem, hodně mi otevřela oči a změnila pohled na zlomené srdce a bolest.

Jaké jsou vaše oblíbené knihy v dobách, které trávíme více doma než venku?







95 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page